حجامت سر شفاى تمامى بیماریها

حجامت سر شفاى تمامى بیماریها



در روایت دیگرى از امام باقر (ع) نقل است که


رسول خدا (ص) فرمود حجامت سر شفاى


تمامى بیماریهاست به جز مرگ.


http://www.ghadeer.org/salamat/HEJAMAT/heja_cntx4.htm#layernumber45



حجامت درمان کنندۀ 150 نوع بیماری


مقایسۀ اهدای خون و حجامت


در اهدای خون‌ حدود 450 سی.سی. خون تازه با سوزن از ورید گرفته می‌شود ولی در حجامت با ایجاد مکش بین دو کتف و ایجاد خراش در آن حدود 50 سی.سی خون از مویرگ‌های پشت خارج می‌شود. آزمایشات نشان داده که ترکیبات خون وریدی با خون حجامت تفاوت بسیار دارد.


در حجامت خون سیاه و غلیظ است که خارج می‌شود، خونی که دارای اوره، چربی و ترکیبات زائد بیشتری نسبت به خون تازۀ ورید است. برخی دیگر از فواید خاص حجامت که در اهدای خون دیده نمی‌شود به این ترتیب است:


ـ حجامت سبب تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، سیستم هورمونی و سیستم عصبی می‌شود

ـ حجامت از ابتلای به بیماری‌ها پیشگیری می‌کند

ـ حجامت درمان کنندۀ 150 نوع بیماری بوده یا در بهبود و کاهش اثرات آن مؤثر است

ـ انواع حجامت از بدو تولد تا آخر عمر برای بدن انسان مجاز و بلکه مفید و ضروری است.



روش انجام حجامت


روش انجام حجامت

با رواج یافتن حجامت وسایل و تجهیزات آن نیز بهداشتی‌تر از قبل شده است. لذا سال‌ها است که اطباء از تیغه‌های جراحی و لیوان‌های کوچک یک بار مصرف استفاده می‌کنند. طبیب یا حجامت کننده (حجّام) در ابتدا شش نوبت موضع حجامت (میان دو کتف و اطراف آن) را بادکش می‌کند.


در نوبت هفتم لیوان در میان دو کتف قرار می‌گیرد. بعد از سه دقیقه که مکش به قدر کافی صورت گرفت لیوان را برداشته و موضع با تیغۀ جراحی آهسته خراش داده می‌شود. سپس لیوان مجدداً در محل خود قرار می‌گیرد تا مکش خون‌های زائد و سنگین به درستی انجام گیرد.


بعد از دقایقی که لیوان به نیمه رسید آن را تخلیه می‌کنند و این عمل سه نوبت انجام می‌گیرد. برای پانسمان از گاز استریل استفاده می‌شود و حتی می‌توان برای بهبودی سریع و میکروب کشی، بر روی باند مقداری عسل طبیعی مرغوب ضماد کرد.



برخی از درد حجامت واهمه دارند. اما باید توجه کرد که حجامت به دلیل بادکش کردن خون قبل از تیغ زدن، یک نوع بی‌حسّی به موضع حجامت می‌دهد. ثانیاً که حجامت در واقع نوعی خراش روی پوست است و عمقی نیست. به طوریکه اگر به درستی صورت گیرد موضع آن نیز بر جای نخواهد ماند.


ثالثاً که چه بسا دردهای شدیدتری که انسان بر اثر ترک حجامت مجبور است آن را تحمل کند. رابعاً حجامت یک روش هفت هزار ساله است که از طریق انبیاء خداوند در زمین رواج یافته و هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد. انسان با حجامت به سنت اولیاء و انبیاء عمل کرده و به آنها شباهت جسته است.


مشرق رجا


دعای حجامت


دعای حجامت


دعای حجامت که در اکثر مطب‌ها به نقل از امام رضا(ع) وجود دارد این است: أعوذُ بالله الکریم فی حجامتی منَ العَینِ فی الدم و من کلّ سوءٍ و أعلال و ألاسقام و الاوجاع و الامراض و اسئلک العافیة و المعافاة و الشفاء من کلّ داءٍ.


ترجمه: پناه می‌برم به خداوند کریم در حجامتی که انجام می‌دهم از انحراف در خون و از تمام بدی‌ها و بیماری‌ها و سختی‌ها و دردها و امراض، و از تو عافیت و سلامت و شفای تمام بیماری‌ها را طلب می‌کنم.


مشرق رجا


توصیه‌های قبل و بعد از حجامت

توصیه‌های قبل و بعد از حجامت


توصیه‌های قبل از حجامت


1. با شکم گرسنه و سیر حجامت نکنید

2. دوازده ساعت قبل از حجامت سیگار نکشید

3. یک ساعت قبل از حجامت انار یا شربت آب انار میل کنید تا از غلظت خون کاسته شود. همچین می‌توانید عسل، ماء الشعیر یا مایعات فراوان بنوشید

4. در وقت حجامت انگشتر عقیق به دست نداشته باشید



توصیه‌های بعد از حجامت


1. تا دوازده ساعت سیگارنکشید

2. تا 24 ساعت ورزش یا کار سنگین نکنید

3.تا 24 ساعت ماهی و لبنیات و غذای شور و غذاهای سرد و تند و تیز مصرف نکنید

4. دوازده ساعت پس از حجامت می‌توانید حمام کنید


مشرق رجا